Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Britta Arvidsdotter - 22 mars 2013 11:55

Lotta är en av mina allra bästa vänner. Vi är som natt och dag men håller ihop i vått och torrt. Det jag inte har koll på det har Lotta koll på och vice versa.


Jag älskar att fixa i köket, odla, cykla natur och djur. Totalt omvänt Lottas. Därför blev jag lite paff när hon ringde med följande meddelande igår.


Du kan inte du och de andra komma över ikväll och käka, jag tror att du är inne på rätt spår med det här om att inte alltid köpa färdig mat och jag tänkte testa. Jag ska göra hemlagade hamburgare ikväll. Kommer ni???


Om vi kommer, det här vill jag inte missa för allt i världen. Mäkta imponerad av att den värsta kocken i tidernas historia har blivit omvänd och överger restauranger och snabb mats kedjor. De måste gå bankrutt nu.


Vi anländer i god tid då jag gärna vill ta mig en titt i köket och se hur det går, men icke. Stängd dörr till köket och totalportad och snopet invisad i vardagsrummet. Efter ett antal skrammel och ännu mer icke skrivbara ord och uttryck skulle vi få sätta oss till bords. Först in kommer några fat med skivad gurka, sallad, riven ost och lite annat smått och gott. Sist in kommer en mäkta stolt Lotta och ett helt fat med Scans djupfrysta burgare och Pågens hamburgerbröd.


Vad tycker du??? undrar Lotta ivrigt (i det här läget ser hennes barn högst skeptiska ut till vad som serveras till kvällsmat då burgarna har en mycket mörk, närmast svart ton)


Men älskade lilla Lotta sa du inte att du skulle göra hemgjorda burgare??


Jo, jag har stekt dem helt själv och värmt bröden samtidigt, två saker, på en gång, helt ensam i köket!!!


Man kan inte annat än älska henne för att hon är hon. Dock ser vårt syn på hemlagade hambugare lite olika ut och behöver jag tillägga att vi fick ringa efter pizza då burgarna inte riktigt gick hem hos barnen efter Lottas misshandel av dem (inte heller hunden åt dem)

Presentation


Vad är det egentligen vi ger våra barn att äta? Vad är det egentligen vi gör mot miljön runt oss? Vinner inte vi alla på back to basic? Kanske vi kan börja tänka om tillsammans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards