Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Britta Arvidsdotter - 8 mars 2013 09:05

Allt kostar, eller? Behöver vi köra överallt, eller?


Nu har jag mailat ut en utmaning till alla mina vänner. Och när jag ändå är i farten åker ni också på min utmaning.


Varför? Allt idag är fokuserat på konsumtion. Vad händer om vi tar ett steg tillbaka och fokuserar på annat? Kanske vi kan hitta lite mer gemenskap. Jag har massor med vänner och gemenskap säger ni då genast. Visst, men vad gör ni när ni spendarar tid tillsammans. Fikar på stan, shoppar, lunchar, bio mys med hyrfilm? Min poäng är att vi borde emmelanåt hitta något att göra tillsammans som inte kostar eller som inte inkluderar bilkörning. Alla vinner på det från er plånbok till miljön samt att ni blir mer kreativa och böhöver tänka efter. Är ni med?


Min utmaning då? Jag utmanar er på att en dag i veckan inte använda pengar eller bilen. Försök hitta saker som inte kostar. Ta en cykeltur i vårsolen istället för fika på stan. Ta en myskväll och sortera ut vinterkläder tillsammans med polarna istället för att gå på bio. Ska ni hem till varandra, cykla eller promenera.


Klarar ni det? En dag utan att använda pengar (givetvis inkluderar det betalkort) eller bil? Inga inkp alls under en dag?

Det betyder inte heller att ni kommer undan med en fika på stan om kompisen betalar. Utmana din sambo, bästis, syster vem som helst. En dag  i veckan och det gör under för miljö och plånbok.


Länka utmaningen till alla som ni känner så vi får så många som möjligt med er - den är inte så svår om man bara försöker. Min bil och penga fri dag som jag utmanat mina vänner är imorgon. Hänger ni på?????





Presentation


Vad är det egentligen vi ger våra barn att äta? Vad är det egentligen vi gör mot miljön runt oss? Vinner inte vi alla på back to basic? Kanske vi kan börja tänka om tillsammans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards